sool

Jävligt härligt väder idag! Var säkert 20 + på balkongen i stallet så jag satt där och rökte och kollade på Nova när hon gned in hästskit i pälsen för glatta livet! :) Hon förstår ju inte att hon är vit, annars kanske hon skulle vara lite snällare mot mig och inte göra sådana saker men sen tänkte jag att vafan spelar det för roll vill hon rulla sig i lera och hästbajs så varsågod! ;D

Lite för 5 kom Rebecka och hämtade mig och vi åkte till ishallen i Torneå och tränade hundarna. Nova skötte sig så jäkla bra, brydde sig inte om dom andra hundarna och var så snäll så snäll! :) I tisdags när vi tränade inomhus så tränade vi läggande och ställande under gång och då sa Becka att jag måste ta bort axelryckningen vid ligg så tränade jag lite igår i ridhuset och hon skötte sig galant! Och även idag, ibland fuskar hon och tror sig veta vad jag vill, det är bra att hon är alert men hon måste ju vänta in kommandot från mig och inte hitta på eget. :) Nog är hon en härlig hund minsann!

Nu väntar vi på att snön ska smälta så att vi kan börja spåra!! :) Ska bli så himla roligt, synd bara att det är så svårt att veta vart det är "bra skog" det kan ju se jättebra ut så börjar man gå och märker efter några meter att det är helt skit haha! Men här i Keräs hittar jag ju som i min egen ficka! :) Så brudar vi kan spåra här direkt snön far bort..

På lördag är det hundens dag och jag hoppas att Elin vill vara med med Nova! ;)

Nu ska jag läsa bloggarna på 1000 apor och sen sova! PUSS



Nova 9 veckor så söööt!! ;D



Kommentarer
Postat av: Tina

Hon ser ut som en liten vit utter (:

2009-04-24 @ 20:57:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0