Tyskland!

26/ 10 -09

Vaknar upp kl 10 och packar färdigt väskan och traskar sedan ner till kiosken och köper cigg. När jag sen sitter och äter frulle så ringer Sara och säger att hon är påväg så jag traskar upp till parkeringen och vi åker och hämtar Juha från jobbet. Vi åker till flygplatsen i Nyköping och Sara frågar grabben som jobbar i restaurangen om man får beställa barnmeny fast man inte är barn, haha grabben pratar till Sara som om hon vore helt bakom flötet! ;D

På flygplatsen försöker jag lista ut vem av dom som är Marina som också ska ner och provjobba på samma ställe. När vi ska gå ut till planet så ser jag hennes namn på hennes biljett så det var skönt att hitta henne redan då istället för att leta efter henne på flygplatsen i Lübeck. När vi har landat så irrar vi ut från flygplatsen och hittar bussen som vi ska åka med in till Hamburg. Bussresan tar 1 h och jag är såå trött så jag sover några minuter här och där. När vi kommer fram till busstationen så kommer Sara och möter oss och så får vi åka bil i 1 h till hotellet. När vi kommer fram till hotellet (som var som taget ur filmen Psycho) så kollar vi in våra rum och sen åker Sara hem. Haha fyyfaaan vilket jävla råttbo det var! Helt inrökt och dörrarna var helt skeva och jävliga så det lät som fan direkt man öppnade eller stängde och det var så jäkla lyhört att man hörde i princip allt från grannarna!

Vi bestämmer oss för att gå till restaurangen brevid för att kolla om dom har tändare och gubben som jobbar där förstår inte först när jag frågar efter lighter men sen klickar det och han springer fram till en byrå, drar ut en låda och ger oss en varsin! Alltså allas miner när vi steg in där var så bra! Var nog bara stammisar där och dom förstod nog direkt att vi inte var från Tyskland! ;D Vi går tillbaka till mitt rum och pratar lite om allt möjligt, båda vet lika lite om allting så vi skrattar och ojar oss ett tag och bestämmer oss för att imorgon blir det öl på kvällen eftersom vi inte orkar sitta på våra äckliga rum i flera timmar igen!

27/ 10 -09

Jahapp vaknar kl 06.10 och drar på ridkläderna och går ut på parkeringen där Nicole kommer och hämtar oss och vi åker till stallet. Vi går runt en stund och kollar på hästarna och stallet innan vi sätter igång. Allting är ruskigt förvirrande och vi förstår typ ingenting! Hästar hit och dit och täcken på och av och en massa. Efter 2 h är det dags för frukost och vi känner oss ruskigt utstötta när alla sitter och pratar på tyska, som tur är så kommer Agneta (som äger stället) och då har vi någon att prata svenska med! Efter frukosten är det dags för mig och Marina att rida. Haha gick ju såklart superdåligt, fast det visste jag ju! Red en femåring som heter "Kokko bångo" vette fan hur hans namn stavades men så uttalades det iaf! ;D Han var sååå himla lat och stel och jävlig så ja det gick ju inte direkt lysande! ;P Efter ridningen var det ut och in med hästar igen samt borsta borsta borsta! Kl 1 blev det dags för lunch och vi var iväg med dom som jobbar där till nått matställe som låg i närheten av stallet. Efter lunch fortsatte vi med hästar in och ut och börsa och trixa och fixa hästarna inför natten. Longerade en häst också, dom hade en speciell longeringsvolt med tak och allt, samt en stor utebana, ett ridhus och en speciell dressyrbana! Som den ena stallgubben blåste bort löven från med en lövblåsare! ;D haha fan vad jag skrattade när jag såg det, var inte ens mycket löv där så det såg lite roligt ut.

Sen var det dags att prata enskilt med Agneta, först gick jag och sen Marina. Efter att hon pratat med Marina så for vi iväg till agneta svåger som hade sitt stall några minuter därifrån. Superfint stall med ridbanor, galoppslingor, ridhus, skrittmaskin osv osv. :) Sen åkte vi tillbaka till "vårat" stall och fortsatte natta hästarna och sen åkte vi tillbaka till hotellet med Nisse, en av beridarna.

Båda längtade efter en dusch efter 11 timmars hårt slit så vi gick till våra rum och tog en dusch och sen gick vi till den grekiska restaurangen som låg vägg i vägg med hotellet. Vi beställde in mat och vin och han som jobbade där tog även med två ouzo! Haha fyfan så vidrigt även om det inte var såå farligt! :) Efter att vi ätit så gick vi till den lite mindre delen av restaurangen och Marina bad en i baren göra en söt drink, han kom med två shottar som smakade svartvinbär! ;D Sen kom en annan och ställde ner två ouzo till! Och sen fick vi två svartvinbärsshottar till! Helt galet! Sen till slut så fick vi våra söta drinkar och vi satt där i några timmar och drack och rökte och pratade! :) Men sen skulle dom stänga så vi betalade ( vi betalade dock inte för nån shot) och gick sedan till mitt rum och tog en sista cigg innan vi sa gonatt och Marina gick till sitt rum. Fyfan jag somnade som en stock! :)

28/ 10 -09

Vaknar upp kl 08.00 och känner mig överkörd av ett tåg eller två! Träningsvärk, trött som fan och lite lätt skallebank! ;D Jahapp Sara kommer och hämtar oss och kör oss in till busstationen i Hamburg så det blev 1 h med bil och sen 1 h med buss till flygplatsen i Lübeck. Sen fick vi sitta där i drygt 1 h och vänta på flyget hem till Sverige där mjölken inte luktar eller smakar grädde! ;D När vi kom till Skavsta så sa vi hej då till varandra, var lite ledsamt faktiskt för vi hade så kul ihop! Sen köpte jag kaffe och satt och tittade på folk tills Sara kom och hämtade mig! När vi kom fram till Stockholm så hämtade vi upp Juha och åkte till Saras syster Julia och var där ett tag. Trodde jag skulle somna sittandes typ.. Senså åkte vi hit till juha och Sara och jag kilade ner och hämtade pizza åt oss. Sen har jag bara suttit och tagit det lugnt. Har nog ont i varenda muskel som man kan ha ont i! ;D


Rolig tripp! Nu är det en massa velande fram och tillbaka men vi får väl se, orkar inte tänka just nu! ;D Lite bilder kommer sen när jag kommer hem till Happis.. :)


PUSS



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0