Stackars Schabbe!

Fyfan idag har jag varit med om det värsta någonsin tror jag! Har gråtit för att jag varit livrädd och sen gråtit av tacksamhet och glädje över att jag inte hittade honom död!

Jag promenerade till stallet med Nova för att ta ut Schabbe på en kort körtur i det fina höstvädret. När jag spänt för honom så kommer Jenna och Anna och vill följa med och det fick de ju såklart. Allting går bra, först åker Jenna med mig och Anna går brevid med Nova. Vi kommer fram till kubenängen och jag galopperar en runda och sen släpper jag av Jenna och Anna hoppar upp i vagnen.

Vi kommer fram i trav och jag ska just ge galoppkommando när jag känner hur framsidan av vagnen tar i gräset! Schabbe börjar galopperar och jag hoppar ur kärran och försöker lugna ner honom för att få honom att göra halt för att plocka bort vagnen men han sparkar bakut och springer runt runt runt! Anna flyger ur vagnen och till sist kan jag inte hålla honom längre och med ett ryck så är han lös!

Jag ser hur han sätter iväg hemåt och ropar åt honom att stanna (rätt lönlöst men iallafall) och försöker själv gena genom ängen för att hinna komma till cykelvägen och få fast honom men såklart hinner jag inte. Ringer till Elin i panik och hör sen en kvinna ropa att han är bakom värmeverket så jag sätter iväg ditåt och där har en man och en kvinna fått fast honom. Gråter så jag knappt får av grejerna, jag menar han är inte död trodde att jag skulle hitta honom i ett dike med bruten nacke eller något liknande. Leder honom till stallet och känner igenom honom och upptäcker flera sår på höger bakben. Han ömmar som fan och blöder. Sen började kampen om en veterinär men den orkar jag inte dra upp här men vi säger såhär; IDIOT!

Nu sitter jag här och väntar på att Seppo ska ringa och säga vad veterinären sa, hoppas han får en massa smärtstillande så att han slipper ha ont, lillgubben.. Hoppas det inte är någonting allvarligt, som Elin sa inga senskador tack!

Kollade på vagnen när jag fått honom till stallet och det var två muttrar som håller skaklarna i rätt position som hade gått sönder/ lossnat så att vagenn kunde tippa! Brr kommer fan inte våga köra mer än i skritt i framtiden..

Stackars stackars Schabbe hoppas han inte får några men av det här! ;*





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0