Spårning!

Oj oj oj vad duktig Nova var idag!! Hon tog upp spåret direkt och hittade slutet, spåret var ca 50 m, rakt och hade legat i ca 20 min! Sen tog vi en liten paus och Jenny och Sari kommenterade hur alla hade spårat och sen fick vi veta hur det andra spåret skulle vara. Jenny berömde Nova jättemycket och sa att man inte kan tro att det var första gången hon spårade! :) Så det var ju roligt att höra! Sen lade vi nästa spår och jag min klantskalle gjorde en för snäv sväng upptäckte jag, fanns ju för fan inga träd att fästa snitseln i!
 
Det spåret var ca 100 m och skulle egentligen bara svänga lite grann mot slutet men jag min ärthjärna gjorde ju lite fel men man lär av sina misstag. Sen väntade vi en timme på att spåret skulle lägga sig och sen spårade vi och Nova var jättejättejätteduktig igen!! Hon spårade ruskigt säkert och hade nosen i backen hela tiden förutom en gång då hon tappade spåret men hon hittade snabbt tillbaka igen. Sen kom vi då till min nästan 90 gradiga sväng! ;O Då tappade hon spåret igen, svängen var just där det var ruskigt glest och det blåset ju som fan idag så hon httade inte spåret men fick sen upp vittringen på godiset och spårade sen sista biten till slutet!

Fan vad jag är nöjd med henne! Hon är världens bästa hund! :)

Orkar inte berätta om Tammerfors resan nu, är lite sliten efter att ha varit 4 h i skogen! Kändes inte alls så länge och det var så himla roligt att spåra! Så det ska vi absolut fortsätta med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0