Haparanda

Är en äckligt liten rätt så rutten stad. Eller man borde snarare säga by, för det är en riktig byhåla. De flesta verkar tro att bara för att Ikea finns till här nu så ger det denna lilla stad status, njeh inte direkt. Lova att ingenting säga men Ikea är en rätt tråkig affär egentligen, men ändå måste man alltid ranta runt där.  Enda roliga är ju rökrummet, ja fyfan.

Om man skulle ta och flytta och skaffa sig ett ordentligt jobb för det lär jag ju inte hitta här, vafan skulle vi bosätta oss här för mamma? Why why why, mitt öde var bestämt innan jag ens fyllt ett.

Har storstädat hela lägenheten idag från topp till tå och sen gjorde jag lasagne. Nyligen var jag och Johan ute och gick med Nova men det var ingen bra ide att gå till skogen, fyfan vad mycket mygg det var! Men jag fick ha mitt prickiga paraply eftersom det regnade, det gjorde mig lite glad iallafall.

Jag som ville fara och bada idag åså bara regnar det! Ge mig nu lite sol, blå himmel och en strand (gärna en öl eller sju också) så att man får njuta av en ordentlig sommardag iallafall en dag detta år. Fast i smyg så längtar jag egentligen efter glittrande fin snö, täckbyxor och snötyngda grenar i skogen. Seriöst jag älskar vintern!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0