Förlåt mig..

Men idag har jag brukat ett av djävulens verk! Vet inte om jag ens skriva ut vad det är eftersom jag säkert kommer bli hotad osv genom mail och sms men jag tar chansen.

Okej jag lindar inte in det utan säger det rakt ut; idag hade jag FLEXIKOPPEL på Nova! ( Hör hur folk kippar efter andan.)

Ska nog ta allt från början innan ni kallar mig djävulens dotter osv. Jag var i stallet och mötet om skötarsystemet var just avklarat. Jag ringer min käre hani och frågar om han ids föra hem mig före han far och tränar, han säger att han ringer mig sen. Men eftersom jag är av otålig natur så började jag promenera eftersom jag inte orkade vänta. Sen ringer han mig när jag är på Handlarn oc då säger han att han har Nova med så han kommer och lämpar av henne till mig. I all hast så hade han inte med något koppel så jag tänker skitsamma jag går till Jenna och lånar ett.

Väl framme hos Jenna ber jag om att få låna en repstump men hon ger mig ett flexi, så valet står mellan att ha min löptik lös hela vägen hem eller att forsätta gå med bältet som hon fick ha till Jenna. Sväljer ljudligt och tar sen emot flexit som knappt har något handtag kvar efter Ruskas bravader, muttrar fram Djävulens verk och tar sedan på Ladys valphalsband på Nova (Lady är 7 år nu, snacka om bra kvalla på halsbandet!) Nåväl på hemvägen så försöker jag gömma handtaget och snabbt trycka ner knappen för att inte bli ertappad.

Kanske jag slipper bli mailbombad eller inte, kan ju även säga till mitt försvar att det var ett sånt med bredare band och inte den där "bränna itu huden på folk och fä."

I övrigt så har jag varit och shoppat lite saker till djuren idag, köpte ett träningskoppel och en apportbock åt Novaliii så nu ska här tränas. Men först får hon nog sluta löpa före jag börjar med bocken, ingenting lär ju ändå fastna i hennes luddiga skalle.

Nu ska jag slänga i mig lite food och sen slänga mig i soffan, har som varit igång hela dagen! Först matat djuren kl 8 och sen shoppat från 1-halv 4 och sen jobbat från halv 4-7 för att sen ha möte typ 20 min och sen gå hem!


TJAO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0